שלום לכם! ברשותי רנו קנגו דיזל 200...

שאלה

שלום לכם!

ברשותי רנו קנגו דיזל 2007 DCI 1.5, לפני יומיים תוך כדי נסיעה התחילו לי רעשים במנוע, מה שנקרא מנוע מצלצל, לא ברור מה הסיבה שזה התחיל, האוטו מטופל בזמן שמן לא היה חסר, והאוטו אף פעם לא התחמם לי, מספר הק"מ שהאוטו עבר כ17500ק"מ, הכנסתי את האוטו למוסך שאני מטפל בד"כ, נאמר לי שלא ניתן לדעת מה הבעיה, צריך לפרק ולא ברור מה מידת הנזק וכמה יעלה טיפול, ובכלל המליצו לי להחליף מנוע, שאלתי:
1. האם נראה לך הגיוני שאני צריך להחליף מנוע לאוטו שלא סבל מבעיות ועשה רק 17500?
2. האם היום בעידן המחשוב המפותח לא ניתן לדעת בערך מה מקור הנזק במנוע?
3. מדוע ממליצים ישר על החלפה, האם לא ניתן לעבוד על המנוע בצורה מדורגת, נגיד בשלב ראשון פתיחה של ראש מנוע, אולי, יש נזק קטן, משהו אמר לי משהו על פסנתר?
אני לא יודע אם יש קשר, בגדול נאמר לי שלא, אבל לפני הבעיה הזו, הייתה לי בעיה באוטו של שמן במים, שהגיע למיכל המים וליכלך לי את הראדיאטור, הסתבר שה"קולר" של האוטו הלך, החליפו לי אותו, ועשיתי ניקוי לראדיאטור ולמיכל העיבוי, ועכשיו הכל בסדר, האם יש קשר?
תודה על העזרה.

תשובה

מדובר בדגם רכב יחודי טורבו דיזל ואכן יש לפעול בצורה מדורגת ועל פי נוהל אבחון על מנת לאתר בוודאות את התקלה. יתכן והתקלה בכלל לא קשורה לרכיבים הפנימיים של המנוע ולכן בשלב ראשון איש מקצוע המתמחה בדגם רכב זה צריך לבדוק את הרכב על פי נהלי יצרן.

 

 

 

 

 

 

תחום:ייעוץ לרכב