מה גורם לבלאי?
הלחיצה על דוושת הבלם שוחקת את דסקיות הבלם, במיוחד ברכבים שנעים המון בתוך העיר.
כאשר עובי הדופן שלהן מגיע ל 70%-80%, יש להחליפן.
אפשר לראות בבירור את רמת הבלאי בהשוואה לדסקיות חדשות.
מהן הסכנות?
דסקיות בלמים בלויות מאריכות את מרחק הבלימה ופוגעות ביעילות הבלימה של הרכב.
והמשמעות עלולה להיות סכנת חיים!
לכן, חשוב מאוד להחליפן בזמן.
איך יודעים שהדסקיות נשחקו?
– הנהג שומע רעש הדומה לחיכוך מתכתי שיגיע מאזור הגלגלים הקדמיים או האחוריים
– בבדיקה במסגרת טיפול שגרתי ברכב
– ב"בדיקת 6 המערכות של הרכב"
– לעיתים יש רכבים שנורית הבלמים מתריעה על ירידת מפלס גובה שמן בלמים שמצביע על שחיקה /נזילה.
– בדיקת נוזל בלמים, במידה ויש חוסר יש בעיה בבלמים.
אפשר להפחית את הבלאי של הדיסקיות ע"י הרגלי נהיגה נכונים:
שמירת מרחק
הימנעות מלחיצה ארוכה על הבלמים.
שימוש בבלימה תוך ניצול נכון של תיבת העברה.
באופן לא מקרי, בלמים מקוריים נשחקים פחות ועשויים מחומרים איכותיים יותר וידידותיים יותר לסביבה.
מקורי או תחליפי?
חשוב לזכור שדסקיות מקורית, מקצרות את מרחק הבלימה של הרכב.
ברכבים מסחריים, קרוס אובר או ג'יפים החשיבות של הרכבת רפידות מקוריות משמעותית עוד יותר, כי על הבלמים מופעל עומס של רכב עם משקל רב מאוד וחשוב שיהיו בלמים שיוכלו לבלום את הרכב כמו שצריך ובמרחק בלימה קצר ככל האפשר.
בדרך כלל, בבלמים מקוריים שטח המגע של הבלם עם הצלחת גדול יותר מאשר בבלמים לא מקוריים והמשמעות – עצירה יותר חזקה, טווח בלימה יותר קצר.
בדיקת עלות תועלת של מהירות השחיקה של הדיסקיות והיתרונות הבטיחותיים המשמעותיים, מראה שללא ספק מומלץ להרכיב רק דיסקיות מקוריות, גם אם מחירן של חליפיות נמוך באופן משמעותי.